^Wróć do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Bartek jest podopiecznym

logo

Żyjmy razem SPOA Gdańsk

baner

Podaruj 1% - ulotka

baner

O mnie

zdjecie

Jestem mamą na pełen etat: córka niesamowita gaduła, syn niesamowicie milczący i to właśnie jemu jest poświęcona ta strona.

Bardzo chętnie nawiąże kontakt z rodzicami, którzy tak jak ja na co dzień zajmują się autystycznym dzieckiem...

Czytaj więcej >

Facebook

Kalendarz

May 2024
MTWTFSS
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
1431286
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W tym miesiącu
Ogółem
552
6060
6612
36835
1431286

Twoje IP 18.118.193.7

Plakat

Przedstawiam strony, które znalazłam w internecie. Są to strony z których korzystam, z grami lub darmowymi pomocami dla dzieci (nie tylko autystycznych ) oraz takie, na których można zakupić wiele różnych pomocy dydaktycznych różnego typu, gier, zabaw i materiałów plastycznych. 

Na moim chomiku zgromadziłam wiele różnego typu plików, część z nich okazało się niezwykle przydatnych w terapii i nauce mojego syna.

Bartek jest od września 2011r. uczniem Specjalnego Ośrodka- Rewalidacyjno Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsk. Syn uczęszcza na zajęcia do filii Ośrodka na ul. Suchej. Obecnie Bartek ma indywidualny tok nauczania i realizuje program wychowania początkowego w grupie 3-osobowej dzieci z autyzmem w wieku od 7 do 10 lat. Dodatkowe formy edukacji i terapii, w których Bartek systematycznie uczestniczy to muzyka z rytmiką, zajęcia z wychowania fizycznego, zajęcia logopedyczne, religia, masaż i nauki jazdy na wrotkach. O innych zajęciach i imprezach okolicznościowych na terenie Ośrodka jak i po za nim można dowiedzieć się na stronie:

 

Rok 2014:

  • Zakończenie roku szkolnego 2013/2014

{gallery width=250 height=357}osiagniecia/2014_1{/gallery}

Rok 2013:

{gallery width=250 height=357}osiagniecia/2013{/gallery}

Rok 2012:

{gallery width=250 height=357}osiagniecia/2012{/gallery}

Rok 2011:

{gallery width=250 height=357}osiagniecia/2011{/gallery}

  

W zakładce tej umieściłam część dokumentacji potwierdzającej autyzm syna. Są to głównie opinie pedagogiczne i psychologiczne. Każdy jednak kto tak jak ja na co dzień boryka się z problemem autyzmu wie, że znaczna część opinii i orzeczeń tu przedstawionych poprzedzają wizyty w poradniach lekarskich, np. u psychiatry czy neurologa. Umieszczanie wyników badan lekarskich, uważam za zbyteczne. Jednak jeśli ktoś z rodziców obecnie jest na początku drogi diagnostycznej, w każdej chwili może się ze mną skontaktować przez zakładkę „Kontakt”. Może uda mi się podpowiedzieć , gdzie warto się skierować by uzyskać właściwą diagnozę . Taka, która potwierdzi lub wykluczy autyzm.

Dokumenty:

{gallery id=8 layout=hidden}i{/gallery}

{gallery link=8}Orzeczenie o niepołnospawności 2015r.{/gallery}

{gallery id=12 layout=hidden}l{/gallery}

{gallery link=12}Diagnoza psychologiczna 2015r {/gallery}

{gallery id=11 layout=hidden}k{/gallery}

{gallery link=11}Opinia pedagogiczna 2015r{/gallery}

{gallery id=10 layout=hidden}m{/gallery}

{gallery link=10}Diagnoza Integrcji Sensorycznej 2015r{/gallery}

{gallery id=9 layout=hidden}j{/gallery}

{gallery link=9}Orzeczenie o kształceniu specjalnym 2014r{/gallery}

{gallery id=7 layout=hidden}h{/gallery}

{gallery link=7}Opinia Logopedyczna 2014{/gallery}

{gallery id=3 layout=hidden}c{/gallery}

{gallery link=3}Orzeczenie o niepełnosprawności{/gallery}

{gallery id=1 layout=hidden}a{/gallery}

{gallery link=1}Diagnostyczna opinia pedagogiczna{/gallery}

{gallery id=2 layout=hidden}b{/gallery}

{gallery link=2}Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka{/gallery}

{gallery id=4 layout=hidden}d{/gallery}

{gallery link=4}Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 2013r.{/gallery}

{gallery id=5 layout=hidden}e{/gallery}

{gallery link=5}Opinia psychologiczna{/gallery}

{gallery id=6 layout=hidden}f{/gallery}

{gallery link=6}Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego 2011r.{/gallery}

 

 

 

Stowarzyszenie na rzecz Propagowania Wspomagających Sposobów Porozumiewania się 

„Mówię bez Słów”


pecs.pdf

 Karta Praw Osób z Autyzmem przyjęta przez Parlament Europejski 9 Maja 1996 roku

1. Prawo obywatelskie osób autystycznych do niezależnej i wartościowej egzystencji pozwalającej na pełne rozwinięcie możliwości i wykorzystanie szans życiowych.

2. Prawo obywatelskie osób autystycznych do łatwo dostępnej, bezstronnej i dokładnej diagnozy i opinii lekarskiej.

3. Prawo obywatelskie osób autystycznych do łatwo dostępnego i odpowiedniego wykształcenia.

4. Prawo obywatelskie osób autystycznych (a także reprezentantów) do pełnej partycypacji w procesie podejmowania wszelkich decyzji kształtujących ich przyszłość: w miarę możliwości życzenia jednostek indywidualnych powinny być zapewnione i uwzględnione.

5. Prawo obywatelskie osób autystycznych do odpowiedniego i łatwo dostępnego  mieszkania.

6. Prawo obywatelskie osób autystycznych do wyposażenia, pomocy i opieki niezbędnej do zapewnienia w pełni produktywnej egzystencji gwarantującej szacunek i niezależność.

7. Prawo obywatelskie osób autystycznych do zarobku i odpowiedniego wynagrodzenia zapewniającego niezbędne wyżywienie, odzież, mieszkanie, a także gwarantującego zaspokojenie wszystkich pozostałych potrzeb życiowych.

8. Prawo obywatelskie osób autystycznych do uczestniczenia, w miarę możliwości, w procesie rozwoju i zarządzania placówkami specjalnymi, które stworzono w celu zapewnienia im niezbędnej opieki.

9. Prawo obywatelskie osób autystycznych do odpowiedniej porady i opieki zapewniającej poprawę kondycji fizycznej, ochronę zdrowia psychicznego i zaspokojenie potrzeb duchowych, w ramach których należy uwzględnić także odpowiednie metody terapeutyczne i leczenie farmakologiczne, mając na uwadze zapewnienie bezpiecznej terapii uwarunkowanej prawami i przywilejami osoby zainteresowanej.

10. Prawo obywatelskie osób autystycznych do odpowiedniego wykształcenia i szkolenia zawodowego wykluczającego dyskryminację i stereotypy; szkolenie i zatrudnienie powinny uwzględniać zdolności i prawo wyboru jednostki.

11. Prawo obywatelskie osób autystycznych do korzystania ze środków transportu i nieograniczonej swobody poruszania się.

12. Prawo obywatelskie osób autystycznych do uczestniczenia i korzystania z dóbr kulturalnych, możliwości uczestniczenia w różnych formach działalności rozrywkowej, wypoczynku i sportu.

13. Prawo obywatelskie osób autystycznych do korzystania z tych samych udogodnień, usług, a także możliwości aktywnej współpracy i działania w społeczeństwie.

14. Prawo obywatelskie osób autystycznych do nawiązywania stosunków o charakterze seksualnym, a także innych związków, między innymi małżeńskich, pozbawionych  zniewolenia.

15. Prawo obywatelskie osób autystycznych do korzystania z porady prawnej i usług adwokackich, a także do pełnej opieki prawnej i ochrony ustawowej.

16. Prawo obywatelskie osób autystycznych do egzystencji pozbawionej lęku i poczucia zagrożenia związanego z bezprawnym umieszczeniem w szpitalu psychiatrycznym albo w innych instytucjach ograniczających swobodę i wolność osobistą.

17. Prawo obywatelskie osób autystycznych do niezależnej i pełnej godności egzystencji pozbawionej cierpienia i bólu fizycznego albo zaniedbania.

18. Prawo obywatelskie osób autystycznych do uniezależnienia się od nadużywania i przedawkowania środków farmakologicznych.

19. Prawo obywatelskie do uzyskania przystępnych informacji, udzielanych osobom autystycznym (i ich reprezentantom), dotyczących danych pochodzących z akt personalnych, rejestrów medycznych, psychologicznych i edukacyjnych.

 

SUO – Specjalistyczne Usługi Opiekuńcze 

Bartek jako dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności może starać się o rehabilitację z terapeutą w ramach specjalistycznych usług opiekuńczych. Aby uzyskać takie usługi należy w MOPR złożyć wniosek z dołączonym skierowaniem lekarskim np. psychiatry. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, ustala się indywidualnie liczbę godzin terapii. Usługi te są odpłatne w zależności od dochodów rodziny. Obecnie Bartek korzysta z SUO w wymiarze 20 godzin miesięcznie. W ramach tych usług terapeuta przychodzi do domu Bartka, średnio 2 razy w tygodniu i prowadzi zajęcia w oparciu o indywidualny program nauczania. Zajęcia te są niezwykle ważne, ponieważ dają możliwość synowi nauki w warunkach domowych z wykwalifikowanym terapeutą. 

Z punktu widzenia rodzica uważam, że warto starać się o tę formę wsparcia dla osób z autyzmem w ramach pomocy społecznej. Zajęcia usprawniające prowadzone przez specjalistę przysługują, gdy nie ma zapewnionej wystarczającej pomocyw innych instytucjach. Dzięki SUO prowadzonym w domu, mogę na bieżąco uczyć się jak właściwie pracować z Bartkiem oraz jak radzić sobie w sytuacjach trudnych dotyczących zachowań tj. autostymulacja, autoagresja oraz jak właściwie nagradzać i motywować Bartka do nauki itp.

zaświadczenie lekarskie do suo.jpg

Dla zainteresowanych więcej informacji o Specjalistycznych Usługach Opiekuńczych podaje Fundacja SYNAPSIS „Informacje dla rodzin”.

 


SUO - Fundacja SYNAPSIS.pdf